سنجش میزان رضایت¬تماس¬گیرندگان از عملکرد واحدهای عملیاتی (121) شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان

سنجش میزان رضایت¬تماس¬گیرندگان از عملکرد واحدهای عملیاتی (121) شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان

کوهسار رسولی تبار1

1) دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل، مدیر دفتر روابط عمومی،

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
یکی از مباحث مطرح در صنعت و خدمات، نگرش مثبت و اهمیت قائل شدن به دیدگاه ها و خواسته های مشتریان است، ارزش و اهمیت مشتری در نگاه سیستمی و به صورت یک نظام ارزشی در دو مبحث (یکی ارزشی که مشتری برای شرکت دارد و دیگری ارزش از دیدگاه مشتری) مورد بررسی قرار می گیرد، هر مشتری منفرد یک ارتباط با شرکت ارائه دهنده خدمات شکل می دهد که شرکت باید آن را نگاه داشته و توسعه دهد که مشترکین در صورت بروز مشکل با شبکه برق در زمینه قطعی برق و روشنایی معابر با 121 تماس گرفته و در این پژوهش با هدف سنجش میزان رضایت تماس گیرندگان از عملکرد واحدهای عملیاتی (121) شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از بین 17928 تماس، جمعاً 550 نمونه یعنی برای هر شهرستان 50 نمونه (40 نمونه قطعی برق و 10 نمونه روشنایی معابر) به صورت تصادفی انتخاب شده و تماس گرفته شده و سوالات نظرسنجی از آنان پرسیده شده است. با کمک نرم افزار SPSS تحلیل انجام شد که میزان %91/79 رضایت از برخورد و جوابدهی اپراتورهای 121، میزان %04/85 رضایت تماس‎گیرندگان از سرعت کاری حوزه‌های عملیات و اتفاقات برق و میزان %27/85 درصد رضایت کلی از واحدهای عملیات و اتفاقات برق داشتند و بیشترین رضایت کلی حاصل از ارزیابی مربوط به شهرستان‌های بانه با میزان 92%، سقز 88%، سنندج جنوبی و بیجار با 86% بوده است.
کلمات کلیدی : رضایت واحدهای عملیات و اتفاقات برق شرکت توزیع نیروی برق کردستان