(تاثیر دانش خارجی و نوآوری داخلی بر عملکرد کسب و کار با نقش میانجی نوآوری خدمات و عملکرد نوآوری باز شرکت)

(تاثیر دانش خارجی و نوآوری داخلی بر عملکرد کسب و کار با نقش میانجی نوآوری خدمات و عملکرد نوآوری باز شرکت)

پری غفوری کسبی1 دکتر اسکندر عبدالهی2

1) دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک - گروه مدیریت - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب – تهران - ایران
2) دکترای تخصصی ریاضی کاربردی – تحقیق درعملیات – گروه مدیریت - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب – تهران – ایران

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
هدف از این مطالعه تاثیر دانش خارجی و نوآوری داخلی بر عملکرد کسب و کار با نقش میانجی نوآوری خدمات و عملکرد نوآوری باز شرکت است. تحقیق حاضر از نوع کاربردی ست و به این خاطر که به بررسی و تحلیل وضع موجود پرداخته ‌شد، روش بکار گرفته شده در این تحقیق توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه مطالعه شامل کارشناسان و مدیران شرکت طراحی و ساختمان نفت با تعداد 750 نفر می باشد. با توجه به تعداد معلوم جامعه برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران به صورت تصادفی 256 نفر انتخاب می‏شود و پرسش‏نامه به شیوه تصادفی توزیع شد. برای جمع آوری داده های مربوط به مبانی نظری و استخراج عوامل و شاخص های اولیه از منابع کتابخانه‌ای و اینترنتی شامل کتب، مقالات و مطالعات موردی استفاده شد. جهت گردآوری اطلاعات و داده های مورد نیاز به منظور بررسی فرضیه های تحقیق از پرسش نامه استفاده شد. در آمار استنباطی پس از بررسی پایایی و روایی پرسشنامه، نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کلموگروف اسمیرنف بررسی می شود، سپس با استفاده از آزمون مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار SPSS و lisrel به بررسی فرضیات پرداختیم. بر اساس نتایج به دست آمده تمام فرضیات پذیرفته شدند.
کلمات کلیدی : دانش خارجی وآوری داخلی عملکرد کسب و کار نوآوری خدمات عملکرد نوآوری باز