شناخت الگوهای مدون و عوامل تاثیرگذار بر مراحل استقرار سیستم مدیریت دانش

شناخت الگوهای مدون و عوامل تاثیرگذار بر مراحل استقرار سیستم مدیریت دانش

سمیرا محبی زاهد1

1) کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه پیام نور مرکز امور بین الملل ،ايران

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
شکست ها و موفقیت ها در استقرار مدیریت دانش از دیرباز تاکنون شامل داستان هایی است که می تواند الگویی برای آیندگان باشد که مسیری را انتخاب کنند که همواره اطمینان بخش باشد و از همه لحاظ حساب شده و دارای طرح امکانسنجی و توجیهی برای متقاعد سازی هیات مدیره با دقت کامل و پوشش دهی 360 درجه موضوعات تهیه و تنظیم شده باشد. تا با جلب حمایت و نظر رهبران آمادگی ضمنی برای پذیرش فرهنگ و الزامات و زیرساخت های استقرار سیستم دانش مهیا از این طریق مهیا شود. بدین جهت در این مطالعه توصیفی، در مرحله نخست مروری بر محتوای ذخیره شده در اسناد و کتب منتشر شده به همراه مقالات متعدد علمی معتبر صورت پذیرفت تا از میان روش های معروف استقراردانش الگوهای کاربردی تر و مطابقت پذیرتر با شرایط فرهنگ ملی از جمله روش آسیایی(APO) تشریح گشته تا مورد استفاده عموم کارشناسان و مدیران یک شرکت قرار گیرد و در طول زمان از مزایای آن بصورت اشتراکی و همگانی بهره مند شوند.در ادامه مشخص گردید علاوه بر حمایت مدیران و همراه شدن نیروی انسانی با این شیوه استقرار، عامل های برنامه ریزی راهبردی با ترسیم چشم اندازی دقیق از نتایج پیش رو، بکارگیری فناوری و فرهنگ سازی بهمراه فرآیند گزینی بهینه و همچنین آموزش کارکنان نقش های بسزایی در استقرار و عملیاتی شدن سیستم مدیریت دانش در یک شرکت یا سازمان دارند.
کلمات کلیدی : سیستم مدیریت دانش استقرار مدل روش بهینه استقرار طرح امکانسنجی