ارائه مدل اثر رهبری تحول گرا و تفکر راهبردي مدیران بر ارتقاء جایگاه راهبردي باشگاههای حرفه ای استان تهران

ارائه مدل اثر رهبری تحول گرا و تفکر راهبردي مدیران بر ارتقاء جایگاه راهبردي باشگاههای حرفه ای استان تهران

محمد نجمی1 عباس نقی زاده باقی2

1) دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی؛ اردبیل، ایران
2) استاد مدیریت ورزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران

محل انتشار : چهارمین همایش بین المللی و ششمین همایش ملی تازه های پژوهش در علوم ورزشی(umasport2022.ir)
چکیده :
چکیده هدف پژوهش ارائه مدل اثر تفکر راهبردي و رهبری تحول گرا مدیران بر ارتقاء جایگاه راهبردي برند باشگاه های حرفه ای بود. پژوهش از نظر نحوه گردآوري داده ها از نوع توصیفی پیمایشی از شاخه میدانی و از نظر هدف کاربردي است. جامعه آماری مدیران ورزشی استان تهران که 218 نفر به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. برای محاسبه پایایی¬ ابزار اندازه گیری از روش آلفای کرونباخ و باز¬آزمایی استفاده گردید. روش هاي آماري پژوهش در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد. براي تحلیل داده ها از نرم افزارهاي روش آماری توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج حاکی از اثر تفکر راهبردي و رهبری تحول گرا بر ارتقاء جایگاه راهبردي برند می باشد. از این رو الگوی مدیریت تحول گرا متکی بر تاکید بر هدف گذاری مشترک و گروهی، حمایت همه جانه از تمام ارکان باشگاه، به صورت هوشمندانه عوامل موثر بر پیشران ها و عدم قطعیتها را کنترل نموده و به صورت مرتب عوامل انگیزشی مرتبط با انتظارات عملکرد بهینه را به کارکنان ارائه نماید، که مستلزم داشتن تفکر سیستمی و مفهومی، هوشمندانه و تکیه بر آینده نگاری راهبردي باشگاه های حرفه ای می باشد. واژه‌های کلیدی: آینده نگاری، تفکر راهبردی، سبک رهبری، مدیران ورزشی
کلمات کلیدی : واژه‌های کلیدی: آینده نگاری تفکر راهبردی سبک رهبری مدیران ورزشی