بررسی تاثیرات توسعه فردی معلمان بر پایه آموزش عملی

بررسی تاثیرات توسعه فردی معلمان بر پایه آموزش عملی

سید جواد هاشمی اردکانی1 هدی ایزدی2 دردانه استواری3

1) استادیار گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، ایران
2) دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه پیام نور خرامه
3) دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه پیام نور خرامه

محل انتشار : نخستین کنفرانس ملی مدیریت سبز از تئوری تا عمل (gmanconf.ir)
چکیده :
توسعه سازمانی عبارت از کاربرد سیستمی دانش علوم رفتاری، برای توسعه برنامه‌ریزی شده و تقویت و تأکید بر استراتژی‌ها، ساختارها و فرآیندهای سازمانی برای بهبود اثربخشی سازمان است.طبق نظریه ریچارد بکهارد توسعه سازمانی تلاشی است برنامه‌ریزی شده، در کل سازمان، هدایت شده از طرف مدیریت رده عالی سازمان برای اثربخشی و سلامت سازمان از طریق مداخلات طرح‌ریزی شده در فرآیندهای سازمانی با استفاده از دانش علوم رفتاری.توسعۀ منابع انسانی: توسعۀ منابع انسانی شامل برنامه ها، سیستم ها و فعالیت هایی است که برای بهبود عملکرد کارکنان طراحی می شود شود. مفهوم توسعه منابع انسانی را در تعامل با سه حوزه آموزش، بهبود سازمانی و یادگیری سازمانی در نظر می گیرد. بر همین اساس وی آموزش را روشهای که بدان مهارتهای لازم برای انجام دادن کارها به افراد تازه وارد به سازمان یاد داده می شود می داند. همچنین بهبود سازمانی: مقصود از بهبود سازمانی این است که بتوان نگرش، ارزش ها و باورهای کارکنان را به گونه ای تغیر داد که بنواننند تغییرات فنی را درک کند و آن را به اجرا درآورند. در این پژوهش به بررسی تاثیرات توسعه فردی معلمان بر پایه آموزش عملی پرداخته ایم.
کلمات کلیدی : توسعه فردی توسعه سازمانی آموزش عملی