رابطه سلامت اجتماعی و تنظیم هیجان در دانش آموزان طرفدار محیط زیست (فعالین محیط زیست) شهرستان جوانرود

رابطه سلامت اجتماعی و تنظیم هیجان در دانش آموزان طرفدار محیط زیست (فعالین محیط زیست) شهرستان جوانرود

لقمان رحیمی1 عبدالناصر عبداللهی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی
2) کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی (زئوپولیتیک)

محل انتشار : نخستین کنفرانس ملی مدیریت سبز از تئوری تا عمل (gmanconf.ir)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سلامت اجتماعی و تنظیم¬هیجان در دانش¬آموزان طرفدار محیط¬زیست شهرستان جوانرود انجام گرفت و از نوع پژوهش‌های توصیفی-همبستگی می¬باشد. نمونه¬پژوهشی در این بررسی شامل 285 نفر از دانش¬آموزان طرفدار محیط زیست جوانرود بود که به روش نمونه¬گیری دردسترس انتخاب شدند. داده¬های تحقیق از طریق پرسشنامه تنظیم¬هیجان و سلامت اجتماعی جمع¬آوری¬گردید. یافته¬های پژوهش نشان داد، مدل رگرسیونی برای پیش¬بینی تنظیم¬هیجان از روی سلامت¬اجتماعی معنادار است و سلامت¬اجتماعی قادر به پیش¬بینی 6/13 درصد از واریانس تنظیم¬هیجان در جهت مثبت است (01/0P<) و همبستگی مثبت معناداری بین سلامت اجتماعی با تنظیم¬هیجان (01/0>P و 217/0=r) وجود دارد.
کلمات کلیدی : سلامت اجتماعی تنظیم هیجان دانش آموزان محیط زیست