روش های آموزش محیط زیست به دانش آموزان مقطع ابتدایی

روش های آموزش محیط زیست به دانش آموزان مقطع ابتدایی

جواد هاشمی اردکانی1 فاطمه رستگار کشکولی2

1) استادیار گروه روانشناسی و علوم تربیتی،دانشگاه پیام نور،ایران
2) دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی، دانشگاه پیام نور واحد خرامه.ایران

محل انتشار : نخستین کنفرانس ملی مدیریت سبز از تئوری تا عمل (gmanconf.ir)
چکیده :
برای ایجاد دوستی با محیط زیست و حفاظت از آن باید از آموزش و تربیت کودکان آغاز کرد زیرا شخصیت هر فرد در زمان کودکی شکل می گیرد وآموزش دانش آموزان سبب انتقال اطلاعات به خانواده می شود و از طرف دیگر حساسیت نسبت به حفظ محیط زیست در باور هایشان نهادینه می شود و به تربیت نسل آتی هم می پردازند. پژوهش حاضر با هدف بررسی روش های آموزش محیط زیست به دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب مطالعه مروری و به صورت کتابخانه ای انجام شد. ابتدا تعریفی از محیط زیست ذکر شد و سپس ضرورت آموزش محیط زیست به کودکان توضیح داده شد و در نهایت راهبردهای آموزش و تدریس محیط زیست به کودکان به صورت موردی ذکر گردید و روش های ارزشیابی از آموخته های زیست محیطی دانش آموزان توضیح داده شد.
کلمات کلیدی : آموزش محیط زیست دانش آموزان ابتدایی