تاثیر ایجاد احساس تعلق خاطر کارکنان بر ترک خدمت و تعهد مستمر کارکنان ( مورد پژوهش : شعب بانک ملی شهر ایلام)

تاثیر ایجاد احساس تعلق خاطر کارکنان بر ترک خدمت و تعهد مستمر کارکنان ( مورد پژوهش : شعب بانک ملی شهر ایلام)

مریم علی ئی1

1) استادیار، گروه مدیریت ،اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

محل انتشار : نخستین کنفرانس ملی مدیریت سبز از تئوری تا عمل (gmanconf.ir)
چکیده :
وجود مزیت های رقابتی در سازمانها تعلق خاطر کارکنان است که موجب دستیابی به بهره وری سازمانی می گردد و از این جهت بسیارحائزاهمیت است، امروزه پیشرفتهای علوم رایانه و ارتباطات با تسهیل برقرار ارتباط اگر کارکنان آنطور که باید در کار خود درگیر نشوند و دل به کار ندهند سبب کاهش سرعت در کارها و در نتیجه افزایش هزینه در محیط تجارت شده و آن را متلاطم تر ساخته است. در تحقیق حاضر به تاثیر ایجاد تعلق خاطر کارکنان بر ترک خدمت و تعهد مستمر کارکنان در شعب بانک ملی ایلام پرداخته شد. تحقیق فوق از نظر هدف، کاربردي واز منظر روش، توصیفی میباشد. تعداد نمونه، 168نفر از کليه شامل مدیران، کارشناسان و خبرگان شعب بانک ملی در شهر ایلام که به صورت تصادفی ساده و براساس فرمول کوکران انتخاب شد که با استفاده از آزمون کلومروف اسمیرینوف، معادلات ساختاری Smart Pls و آزمون سوبل به بررسی تاثیر بین فرضیه ها پرداخته شد.نتایج تحقیقات نشان می دهد که قدرت رابطه میان تمامی متغیرها مقدار قابل توجهی محسوب می‌شود. آماره آزمون بزرگتر از مقدار بحرانی t در سطح خطای 5% یعنی 96/1 بوده و نشان می‌دهد همبستگی مشاهده شده معنادار است. بنابراین با اطمینان 95% تمامی فرضیه هابه اثبات رسید و در پایان پیشنهاداتی ارائه شد.
کلمات کلیدی : ایجاد تعلق خاطر کارکنان ترک خدمت تعهد مستمر کارکنان شعب بانک ملی ایلام