توسعه پایدار روستایی و میزان توجه به آن در کتاب¬های درسی نظام آموزش و پرورش (مطالعه موردی: کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره متوسطه اول)

توسعه پایدار روستایی و میزان توجه به آن در کتاب¬های درسی نظام آموزش و پرورش (مطالعه موردی: کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره متوسطه اول)

محدثه مشایخی1 مریم ساریخانی2 فاطمه شجریان3

1) کارشناسی ارشد علوم تربیتی و آموزگار مقطع ابتدایی، خمین، ایران
2) کارشناسی علوم تربیتی و پژوهشگر حوزه آموزش، اراک، ایران
3) کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث و آموزگار، مهریز، ایران

محل انتشار : نخستین کنفرانس ملی مدیریت سبز از تئوری تا عمل (gmanconf.ir)
چکیده :
هدف مطالعه حاضر شناسایی مولفه¬های مرتبط با توسعه پایدار روستایی و بررسی میزان توجه به این مولفه¬ها در کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم است. روش پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت داده¬های گردآوری شده، آمیخته اکتشافی مبتنی بر رویکردهای تحلیل اسنادی و تحلیل محتوای کمی است. بر اساس نتایج به دست آمده، می‌توان بیان داشت که مولفه‌های مرتبط با توسعه پایدار در کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم به صورت متوازن تقسیم نشده است.
کلمات کلیدی : توسعه پایدار روستایی کتاب مطالعات اجتماعی روش تحلیل محتوا آنتروپی شانون