بررسی مدیریت دانش و مدل سازی راهبردی برای ایجاد مدل های کسب و کار
بررسی مدیریت دانش و مدل سازی راهبردی برای ایجاد مدل های کسب و کار
نیلوفر میثاقی1
1) کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی گرایش کسب و کار جدید، دانشگاه تهران
محل انتشار :
سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
استراتژی مدیریت دانش یک برنامه عملی است که نحوه مدیریت و متمرکز کردن اطلاعات شرکت، داده ها و دانش را برای بهبود بهره وری و کارایی سازمان شما مشخص می کند. موفقترین این استراتژیها با اهداف واحد و کل شرکت همسو هستند. مدیریت دانش به تیمهای شما امکان میدهد به اطلاعات و منابعی که برای انجام مؤثر کارشان نیاز دارند دسترسی داشته باشند. همچنین به کسب و کار شما کمک می کند تا آن دانش را برای استفاده در آینده حفظ کند، که باعث افزایش کارایی، تجربه کاری بهتر و کار کمتر تکراری می شود. ما در یک اقتصاد مبتنی بر دانش زندگی می کنیم که در آن داده ها و اطلاعات به عنوان دارایی های با ارزش در مقایسه با دارایی های فیزیکی تلقی می شوند. سازمان ها داده های بیشتری را جمع آوری و پردازش می کنند تا به بینش های عملی تبدیل شوند. این بینش ها به عنوان یک ابزار قدرتمند در تصمیم گیری های تجاری و هدایت ابتکارات استراتژیک عمل می کنند. این بینش ها باید در سازمان شما جمع آوری و منتشر شوند که نوآوری را تحریک و تسریع می کند. به اشتراک گذاری دانش سازمانی در سراسر سازمان به جذب سهامداران و فرآیندهای مدیریت تغییر کمک می کند. ما در این مقاله به بررسی مدیریت دانش و مدلسازی راهبردی برای ایجاد مدلهای کسب و کار پرداخته ایم.
کلمات کلیدی :
مدیریت دانش
مدلهای کسب و کار
کارآفرینی