بررسی روش‌های تدریس در کلاس‌های چندپایه

حمید رستمی1 پویا شکیبا کریم آبادی2

1) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان امام محمد باقر(ع)، بجنورد، ایران _
2) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان امام محمدباقر(ع)، نقاب، ایران-

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
وﺟﻮد کلاس‌های چندپایه در نظام آموزشی کشور ما، واﻗﻌﯿﺘﯽ اجتناب‌ناپذیر اﺳﺖ. ﺷﺮاﯾﻂ ﺳﺨﺖ ﻣﺤﯿﻄﯽ، ﮐﻤﺒﻮد ﻧﯿﺮوي اﻧﺴﺎﻧﯽ و فضای آﻣﻮزﺷﯽ، وﺟﻮد ﻣﺸﮑﻼت و مسائل ﻣﺘﻌﺪدﻣﺎﻟﯽ و اﻗﺘﺼﺎدي از ﻋﻮاﻣﻠﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ اﻣﮑﺎن ﺗﺸﮑﯿﻞ واﺣﺪ آﻣﻮزﺷﯽ را باکلاس ﻫﺎي ﺗﮏﭘﺎﯾﻪ ﻣﺤﺪود ﻣﯽ ﺳﺎزﻧﺪ. ﻫﺪف ﻣﻘﺎﻟﻪ حاضر برسی روش‌های تدریس چندپایه در کلاس درس است. البته تدریس در این کلاس‌هایی نیازمند برخورداری از مهارت‌های ویژه و روش‌های مناسب سازمان‌دهی کلاس است. در نوشتن این مقاله از روش کتابخانه‌ای استفاده ‌شده است. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده ﻣﻌﻠﻤﺎن ﮐﻼس ﻫﺎي ﭼﻨﺪﭘﺎﯾﻪ ﺑﺮاي داﺷﺘﻦ ﺗﺪرﯾﺲ اﺛﺮﺑﺨﺶو مدیریت موثر کلاس درس ﺑﺎﯾﺪ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺗﺪرﯾﺲ ﺧﻮد از روش های متفاوتی بهره ببرند.
کلمات کلیدی : تدریس چندپایه آموزش