شناسایی عوامل تاثیرگذار بر خرید اینترنتی کالا و ورزشی بر مشتری استان اردبیل

شناسایی عوامل تاثیرگذار بر خرید اینترنتی کالا و ورزشی بر مشتری استان اردبیل

حمیده عیو ض زاده1 زیباوطنخواه2 ثریانصیری3

1) کارشناس ارشدمدیریت ورزشی اماکن وتاسیسات دانشگاه محقق اردبیلی
2) کارشناس ارشدمدیریت بازار یابی ورزشی دانشگاه آزاداسلامی
3) دانشجو دکترای جغرافیاو برنامه¬ریزی شهری دانشگاه محقق اردبیل

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
هدف از این پژوهش، شناسایی و اولویت بندی عوامل تأثیرگذار بر خرید اینترنتی کالاهای ورزشی توسط مشتری استان اردبیل بود. روش پژوهش بصورت پیمایشی بوده و به لحاظ هدف نیز کاربردی است. جامعه آماري پژوهش مشتریان استان اردبیل بودند که از بین آنها 206 نفر براساس جدول مورگان و به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. پایایی پرسشنامه 84/0 گزارش شد. برای اولویت بندی عوامل از آزمون فریدمن و عوامل تأثیرگذار بر خرید اینترنتی از روش تحلیل عاملی استفاده شد. یافته¬های تحقیق نشان می¬دهد که اختلاف میانگین به چهار عامل شاخص می باشد. که از آزمون و تی تک نمونه بدست آمده نیز از مقدار بحرانی متوسط (3) بزرگتر و معنادارتر است نتایج تحقیق بیانگر این است که تمامی عوامل، تأثیر معناداری بر خرید اینترنتی کالاهای ورزشی دارند. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که با بهبود وضعیت و ایجاد زیرساخت اینترنت و تمرکز روی عوامل مؤثر بر خرید اینترنتی کالاهای ورزشی می توان مشتریان را بیشتر به سمت خرید اینترنتی سوق داد.
کلمات کلیدی : خرید اینترنتی تجارت الکترونیک مشتری کالاهای ورزشی و استان اردبیل