اولویت¬بندی خرید اینترنتی کالا ورزشی بر دانشجویان تربیت بدنی استان اردبیل

اولویت¬بندی خرید اینترنتی کالا ورزشی بر دانشجویان تربیت بدنی استان اردبیل

زیباوطنخواه1 حمیده عیوض زاده2 ثریانصیری3

1) کارشناس ارشدمدیریت بازار یابی ورزشی دانشگاه آزاداسلامی اردبیلz
2) کارشناس ارشدمدیریت ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی
3) دانشجو دکترای جغرافیاو برنامه¬ریزی شهری دانشگاه محقق اردبیل

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
هدف از این پژوهش، شناسایی و اولویت¬بندی خرید اینترنتی کالا ورزشی بر دانشجویان تربیت بدنی استان اردبیل بود. روش پژوهش بصورت پیمایشی بوده و به لحاظ هدف نیز کاربردی است. جامعه آماري پژوهش مشتریان استان اردبیل بودند که از بین آنها 206 نفر براساس جدول مورگان و به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. پایایی پرسشنامه 84/0 گزارش شد. برای اولویت بندی عوامل از آزمون فریدمن و عوامل تأثیرگذار بر خرید اینترنتی از روش تحلیل عاملی استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی نشان داد که 54/59 درصد از کل واریانس ها مربوط به هشت عامل می باشد. نتایج بیانگر این است که تمامی عوامل، تأثیر معناداری بر خرید اینترنتی کالاهای ورزشی دارند. همچنین، اولویت بندی عوامل به روش فریدمن به ترتیب عبارتند از: ادراک مشتریان از خرید، فناوری، فرآیند خرید، ریسک خرید، ویژگی کالاهای ورزشی و ویژگی های مشتریان. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که با بهبود وضعیت و ایجاد زیرساخت اینترنت و تمرکز روی عوامل مؤثر بر خرید اینترنتی کالاهای ورزشی می توان مشتریان را بیشتر به سمت خرید اینترنتی سوق داد.
کلمات کلیدی : خرید اینترنتی فرآیند خرید دانشجویان تربیت بدنی کالاهای ورزشی و استان اردبیل