عوامل رفتاری موثر بر هویت سازمانی

الهام محمداسمعیلی1 اسماعیل کاوسی2 مرضیه محمذی3 امیر محسن مدنی4 عباسعلی قیومی5

1) دانشجوی دکتری مدیریت برنامه ریزی فرهنگی دانشگاه آراد اسلامی واحد تهران شما ل
2) استاد گروه مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران شمال، تهران، ایران
3) استادیار ، گروه مدیریت دولتی ، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال ، تهران
4) استادیار گروه مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامي، واحد شهر ری ، شهر ری ،
5) دانشیار گروه مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران شمال، تهران، ایران

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
هر این تحقیق در راستای بررسی عوامل رفتاری موثر بر هویت سازمانی سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان تهران انجام شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع داده ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق عبارت از کلیه کارکنان سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان تهران می باشند که تعداد آنها حدودا 2500 نفر می باشند. روش نمونه گیری در این پژوهش روش نمونه گیری ساده می باشد. از جامعه آماری مذکور با توجه به ضوابط نمونه گیری (براساس شیوة نمونه گیری مندرج در جدول مورگان( تعداد 308 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده و سپس با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته در چهار بعد و 32 گویه تنظیم براساس مقیاس پنج گزینه ای لیکرت، و گویه های مستخرجه در نمونه آماری تحقیق مورد پرسش قرار گرفته است. در بخش آمار توصیفی نیز، توصیف داده ها در دو بخش متغیرهای زمینه ای و متغیر های اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی، جهت بررسی فرضیه ها از آزمون آزمون كا اسكوئر(كاي دو)استفاده شده است. با توجه به داده های تحقیق می توان گفت ، بین عوامل رفتاری عدالت سازمانی ، رضایت شغلی ، امنیت شغلی و سلامت سازمانی و هویت سازمانی سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان رابطه مثبت و معنی داری وجوددارد.
کلمات کلیدی : هویت سازمانی عدالت سازمانی رضایت شغلی امنیت شغلی و سلامت سازمانی