بررسی مدیریت دانش و تاثیر آن بر عملکرد کسب و کارتجاری صنعت بیمه

بررسی مدیریت دانش و تاثیر آن بر عملکرد کسب و کارتجاری صنعت بیمه

احمد فاطمی نژاد1 وحید حسن زاده2

1) کارشناسی ارشد تاريخ و فلسفه آموزش و پرورش گرایش تعلیم و تربیت،
2) کارشناسی ارشد حقوق

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
در سال هاي اخیر مدیریت دانش به عنوان یکی از عبارت هاي شایع در سازمان ها مورد عنایت واقع شده است. این سیستم بر اکتساب دانش از کارکنان درباره مشتري، رقبا و محصولات سازمان تاکید دارد. به عبارت دیگر مدیریت دانش تشویق کارکنان در جهت تسهیم دانش و ایده ها به منظور افزایش ارزش افزوده محصولات می باشد. مقاله حاضر با استفاده از منابع کتابخانه ای به بررسی مدیریت دانش و تاثیر آن بر عملکرد کسب و کار تجاری صنعت بیمه می پردازد. یافته های این مقاله نشان می دهد که صنعت بیمه به عنوان یکی از بخش های اقتصاد تحت تأثیر تحولات شرایط کسب و کار و تجارت قرار دارد و برای موفقیت خود نیازمند ارائه خدمات و پرداختن به کسب وکار بر مبنای الزامات جدید اقتصادی است. با توجه به تأکید برنامه تحول اقتصادی کشور بر نقش آفرینی بیشتر صنعت بیمه در اقتصاد کشور و لزوم همگامی این صنعت با دیگر حوزه های مالی مانند بانکها و بورس، شرکت های بیمه ای باید خدمات خود را در بستر اقتصاد دانش محور سازماندهی و ارائه نموده و در ساختار تشکیلاتی و اداره شرکتها از رویکردها و جهت گیری های جدید علمی از جمله مدیریت دانش برای موفقیت در بازار رقابتی استفاده نمایند. در شرایط رقابتی و عصر اطلاعات مدیریت دانش سازمانی یکی از مهمترین عوامل موفقیت شرکت ها به شمار می آید. اهمیت این موضوع به حدی است که امروزه شماری از سازمان ها، دانش خود را اندازه گیری کرده و به منزله سرمایه فکری سازمان و نیز شاخصی برای درجه بندی شرکت ها درگزارش های خود منعکس می سازند.
کلمات کلیدی : عملکرد تجاری مدیریت مدیرت دانش سیر مدیریت دانش