بررسی هوش اجتماعی دانش آموزان

سید حسین سجادی1

1) لیسانس روانشناسی ،

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
يکي از ويژگي هاي انسان دارا بودن نيروي انديشه يا همان هوش اجتماعي است كه باعث هويت است. انسان به ياري انديشه توانسته است به خوديابي برسد كه اين مي تواند باعث هويت در جوانان شود كه تفکر منطقي و يافتن آن در ذهنيت مي تواند راهکاري جديد باشد. مقاله حاضر با روش مروری- توصیفی و با استفاده از منابع کتابخانه ای و با هدف بررسی هوش اجتماعی دانش آموزان به رشته تحریر در آمده است. یافته های این مقاله نشان می دهد که هوش اجتماعي از عوامل مورد رضايت افراداز جمله دانش آموزان به شمار مي رود که موفقيت معلمان همواره مرهون يک سري عوامل كليدي است که شناسايي و تقويت چنين عواملي، كاميابي هر چه بيشتر دانش آموزان را به دنبال خواهد داشت. هوش اجتماعي تا حد زيادي با تعاملات اجتماعي و نحوه ي ارتباط با دانش آموزان مرتبط است و در مهارت هاي اجتماعي، به ويژه پذيرش اجتماعي و سازگاري اجتماعي دانش آموزان بسيار تعيين كننده است. گاهي هوش اجتماعي پايين، به شناخت و دانش غلط منجر مي شود و زندگي اجتماعي، تحصيلي، شغلي و خانوادگي دانش اموزان را در معرض خطر قرار مي دهد.
کلمات کلیدی : هوش هوش اجتماعی پیشرفت پیشرفت تحصیلی