تحلیل و بررسی تطبیقی نحوه به کارگیری و تربیت معلّم در نظام آموزشی ایران و ژاپن

تحلیل و بررسی تطبیقی نحوه به کارگیری و تربیت معلّم در نظام آموزشی ایران و ژاپن

آرش اسماعیل صورمان آبادی1 یوسف اردشیری2 مهناز یوشعی3 هدی دغاغله4 فرهاد محّمد حاجی5 محسن مسکین گنگچین6 اسعد اسپوکه7

1) دانشجوی دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید رجایی ارومیه،رشته علوم تربیتی
2) دانشجوی دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید رجایی ارومیه،رشته علوم تربیتی
3) کارشناس مهندسی منابع طبیعی،دانشگاه پیام نور واحد ارومیه
4) دانشجوی دانشگاه فرهنگیان،پردیس فاطمه الزهرا اهواز،رشته علوم تربیتی
5) دانشجوی دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید رجایی ارومیه،رشته علوم تربیتی
6) دانشجوی دانشگاه فرهنگیان،پردیس شهید رجایی ارومیه،رشته علوم تربیتی
7) دانشجوی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد،واحد مهاباد

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
تعلیم و تربیت از مهم ترین و اساسی ترین اموری است که در زندگی بشر دارای نقش بسیار موثر می باشد. معلمین در نظام آموزشی،نقش کلیدی را دارند. آموزش و پرورش دوباره ساختن یا سامان دادن تجربه است که هدایت و کنترل تجربیات بعدی فرد را بهتر می سازد. هدف از پژوهش حاضر، تحلیل و بررسی تطبیقی نحوه پذیرش، استخدام و آموزش معلمان در دو نظام آموزشی ایران و ژاپن می باشد. به بیان جزئی تر اهداف پژوهش حاضر در سه حیطه ذکر شده که در بطن مقاله بدان اشاره گردیده شده است. این پژوهش یک پیمایش تطبیقی است که اطلاعات آن از طریق مدارک کتابخانه ای، گزارش های تحقیقی و ...... گرد آوری شده است.پژوهش نشان داد که کشور ژاپن برای تربیت معلمین طرح های جامع و ضوابط مشخصی دارد و تربیت معلمین در ایران نیز،با تربیت معلم در ژاپن همسو است.
کلمات کلیدی : تربیت معلم استخدام معلم آموزش و پرورش ایران ژاپن