بررسی تاثیر چابکی استراتژیک بر عملکرد کسب و کارهای الکترونیک با نقش میانجی گری توانمندی های نوآورانه، مورد مطالعه: شرکت دیجی کالا در سال 1401 تا1395 های

بررسی تاثیر چابکی استراتژیک بر عملکرد کسب و کارهای الکترونیک با نقش میانجی گری توانمندی های نوآورانه، مورد مطالعه: شرکت دیجی کالا در سال 1401 تا1395 های

سید علی اکبراحمدی1 نداعطایی2

1) مدیرگروه وعضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران غرب
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب وکار الکترونیک

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
یکی از مهم ترین مسائلی که امروزه شرکت های آنلاین و بخصوص شرکت دیجی کالا با آن درگیر می باشند چگونگی جمع آوری اطلاعات از محیط، پیش بینی - تغییرات، بهره برداری از فرصت ها و در نهایت ایجاد نوآوری در سازمان است. با توجه به شرایط ناپایدار و پیچیده محیط چابکی استراتژیک به سازمان جهت رقابتی ماندن در بازار کمک شایان توجهی می کند. همچنین با وجود نیاز شرکت دیجی کالا به این ادبیات، متاسفانه شواهد تجربی نشان از عدم وجود چنین تحقیقاتی در مورد تأثیر چابکی استراتژیک بر عملکرد سازمانی شرکت دیجی کالا با نقش واسطه اي توانمندي هاي نوآورانه است. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر چابکی استراتژیک بر عملکرد کسب و کارهاي الکترونیک با نقش میانجی گري توانمندي هاي نوآورانه، مورد مطالعه: شرکت دیجی کالا در سال هاي 1395 تا 1401 می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر را کارکنان ستادی شرکت دیجی کالا (550 نفر) تشکیل می دهند. که تعدادی(227 نفر) از آن ها به روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران مورد مطالعه قرار گرفت. ابزار جمع آوري داده ها پرسشنامه استاندارد بوده و روایی سازه از طریق استاد راهنما و پایایی تحقیق با نرم افزار اس پی اس اس مورد بررسی قرار گرفت و مورد تایید می باشد. تجزیه و تحلیل داده هاي پژوهش از طریق مدلسازي معادلات ساختاري با استفاده از نرم افزار پی ال اس انجام شد. یافته هاي این تحقیق نشان داد تمام فرضیات تحقیق مورد تایید قرار گرفت. به طوری که چابکی استراتژیک بر عملکرد کسب و کارهاي الکترونیک با نقش میانجی گري توانمندي هاي نوآورانه تاثیر معنی دار دارد.
کلمات کلیدی : چابکی استراتژیک عملکرد کسب و کارهاي الکترونیک توانمندي هاي نوآورانه