ارائه مدل برای نقش مدیریت روابط با مشتری در بازاریابی کالای دیجیتال مطالعه موردی: دیجی کالا

ارائه مدل برای نقش مدیریت روابط با مشتری در بازاریابی کالای دیجیتال مطالعه موردی: دیجی کالا

امیررضا شریفی1

1) کارشناس ارشد مدیریت کسب و کار، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران.

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
پيشرفت و توسعه روزافزون فناوري اطلاعات و ارتباطات تأثیرات عميق و گسترده¬اي در فرآيندهاي تجاري به وجود آورده و اينترنت به عنوان موثرترين بستر بازاريابي الكترونيكي با پوشش گسترده امكان رسيدن شركت¬ها به بازارهاي گوناگون را فراهم ساخته است. متأسفانه بسياري از شركت¬های ایرانی در زمينه چگونگي استفاده از روش¬هاي گوناگون بازاريابي الکترونيکي و تأثیرات آن بر عملکردشان از اطلاعات و آگاهی¬های لازم برخوردار نیستند. پژوهش حاضر در پی مطالعه تأثیر بازاریابی اینترنتی بر عملکرد تجاری دیجی¬کالاست، در این زمینه سعی شده است تا تأثیر زیر سیستم¬های اطلاعاتی (مدیریت روابط با مشتری CRM، مدیریت زنجیره تأمین SCM، مدیریت دانش KM) بر بازاریابی اینترنتی برای دیجی¬کالا مورد مطالعه قرار گیرد. روش تحقیق از نطر نوع تحقیق توصیفی و از نظر هدف کاربردی بوده، جامعه آماری پژوهش 93 نفر بوده¬اند. ابزار سنجش در تحقیق حاضر پرسشنامه استاندارد بوده و جهت آزمون متغیرها از آزمون آماری مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می¬دهد که بازاریابی اینترنتی تأثیر مثبتی بر عملکرد تجارت الکترونیک داشته و زیر سیستم-های اطلاعاتی مورد مطالعه نیز تأثیر مثبتی بر بازاریابی اینترنتی دارند.
کلمات کلیدی : مدل بازاریابی مدیریت روابط با مشتری.