جهانی شدن فرهنگی ومدیریت بدن

مژ گان آسا1

1) دانشجوی دکتری جامعه شناسی .دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
مدیریت بدن از مولفه های سبک زندگی ست. همه ما نه فقط از شیوه های زندگی معینی پیروی می کنیم بلکه به بیان دیگر که اهمیت زیادی هم دارد ناگزیر به این پیروی هستیم. افراد مدیریت بدن خویش را به گونه ای برمی گزینند که به عنوان نمادی تمایز بخش تلقی گردد. این نماد تمایز بخش در جهان سیال ومتکثر امروز به عنوان ابزاری برای بیان روایت معین از هویت فردی ، مورد توجه قرار می گیرد وبدین صورت جهانی بازنمایی خواهد شد که در آن بدن به مثابه کانونی تعاملی مورد بازاندیشی قرار خواهد گرفت .به واقع می توان گفت این کانون تعاملی در فرهنگی جهانی ، ساخته وپرداخته می شود ، مورد بازاندیشی واقع می شود وبه صورت روایت های فردی معین ، عامل تمایز بخشی می گردد.با توجه به موارد بیان شده، این پرسش مطرح می گردد که جهانی شدن به طور عمده ازطریق چه ساز وکارهایی بر مدیریت بدن موثر ست؟این مقاله با رویکرد توصیفی و باروش کتابخانه ای واسنادی به بررسی جهانی شدن فرهنگی ومدیریت بدن پرداخته ست ونظرات اندیشمندان این حوزه ها را مورد توجه قرار داده ست .با توجه به ابعاد جهانی شدن فرهنگی، وارتباط آن با مدیریت بدن ، به نظر می رسد مواردی چون رسانه های اطلاعاتی وارتباطاتی ، مصرف گرایی ، فرد گرایی وگسترش دامنه انتخاب دارای تاثیر فزاینده تری هستند.
کلمات کلیدی : مدیریت بدن جهانی شدن جهانی شدن فرهنگی مدرنیته