تاثیر منابع نا مشهود و جهتگیری کار آفرینی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی قابلیت های پویا در شرکت غذایی کاله

تاثیر منابع نا مشهود و جهتگیری کار آفرینی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی قابلیت های پویا در شرکت غذایی کاله

عرفان لطفی1 عبدالله نعامی2

1) کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, ایران
2) مدیر گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, ایران

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
هدف از این مطالعه بررسی تاثیر منابع نامشهود بر عملکرد صادرات در شرکت غذایی کاله است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی ست و به این خاطر که به بررسی و تحلیل وضع موجود پرداخته است، روش بکار گرفته شده در این پژوهش توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه برای توزیع پرسشنامه کارشناسان و مدیران گروه شیمیایی کاله با تعداد 480 نفر می باشد که 214 نفر انتخاب می‏شود و پرسش‏نامه به شیوه تصادفی توزیع شده است. برای جمع آوری داده های مربوط به مبانی نظری و استخراج عوامل و شاخص های اولیه از منابع کتابخانه‌ای و اینترنتی شامل کتب، مقالات و مطالعات موردی استفاده شد. در آمار استنباطی پس از بررسی پایایی و روایی پرسشنامه، نرمال بودن داده ها با استفاده از چولگی و کشیدگی بررسی شد، سپس با استفاده از آزمون مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار lisrel به بررسی فرضیات پرداخته شد. بر اساس نتایج به دست آمده تمام فرضیات پذیرفته شدند. نتایج حاصل از مدل معادلات ساختاری نشان داد که تاثیر دسترسی به منابع مالی بر قابلیت های پویا دارای تاثیر بیشترین ضریب معادل 0.95 می باشد.
کلمات کلیدی : منابع نامشهود جهتگیری کارآفرینی عملکرد صادرات قابلیت های پویا