بررسی آموزش اوریگامی به دانش آموزان

سید حسین سجادی1

1) لیسانس روانشناسی ،

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
اوریگامی یک شکل هنری باستانی است که ریشه های عمیقی در بسیاری از فرهنگ ها دارد و چندین بار در طول تاریخ به طور مستقل به وجود آمده است. از آنجایی که بیشتر فرهنگ‌ها می‌توانند با هنرهای تاشده در یک رسانه ارتباط برقرار کنند، اعتقاد بر این است که اوریگامی می‌تواند ابزار ایده‌آلی برای استفاده در آموزش بومی باشد. یکی از راه هایی که به رفع مشکلات کودکان و رشد و بالندگی آنها کمک می کند استفاده از هنر و به کارگیری هنر است که به صورت ناخودآگاه روی ذهن اثر می گذارد و بسیاری از ویژگی های شخصیتی و تمایلات درونی و ناکامی ها و فشار های درونی خود را آشکار می سازد. مقاله حاضر با روش مروری توصیفی و با استفاده از منابع کتابخانه ای و با هدف ب بررسی آموزش اوریگامی به دانش آموزان به رشته تحریر در آمده است . یافته های این مقاله نشان می دهد که دانش آموزان دارای هوش فضایی قوی، قادرند دنیای پیرامون خود را به دقت ببینند. آنان نسبت به خطوط، اشکال، رنگ ها، فضاها و روابط حاکم بین این عناصر، حساساند. آنان می توانند ایده های تصویری را مجسم نموده و به صورت گرافیکی نمایش دهند. این تصویرسازی درونی قوی، موجب خالقیت و تخیل پردازی در آنان می شود. این دانش آموزان به نقاشی، ساختن انواع پازل و اشیا، تماشای تصاویر و فیلم ها علاقه مندند. آنان به جزئیات توجه زیادی دارند و افراد خودکار و ماهری هستند. مکان ها را با توصیف یا تصویر آنها به یاد می آورند. همچنین، در خواندن و تفسیر نقشه ها و نمودارها و نیز تجسم اشیاء، بسیار خوب عمل می کنند.
کلمات کلیدی : اوریگامی آموزش اوریگامی فواید استفاده از اوریگامی