کلاس هوشمند
کلاس هوشمند
علی رضا یعقوبی1 رضا مفتاحی2
1) کارشناسی علوم تربیتی.
2) کارشناسی علوم تربیتی.
محل انتشار :
سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
اکنون، بسیاری از کلاسهای درس به اینترنت متصل شدهاند و به انواع دستگاههای اطلاعاتی پیشرفته، مانند رایانههای لوحی و تختههای سفید تعاملی مجهز شدهاند. با پشتیبانی فناوریها، کلاسهای درس هوشمند به مکانهایی تبدیل میشوند که معلمان و دانشآموزان میتوانند تجربیات آموزشی و یادگیری غنی و همهجانبهای را انجام دهند که قبلاً هرگز نداشتهاند.
مقاله حاضر از نوع مروری – توصیفی است که با توجه به منابع کتابخانه ای و با هدف بررسی کلاس هوشمند به رشته تحریر در آمدهاست .
نتایج این مقاله نشان می دهد که اصطلاح کلاس درس هوشمند به یک کلاس درس فیزیکی اشاره دارد که اشکال پیشرفته فناوری آموزشی را ادغام می کند. چنین محیطی فرصت هایی را برای یادگیری و مشارکت دانش آموزان در تجارب رسمی آموزشی فراهم می کند که فراتر از آنچه کلاس های درس سنتی می توانند ارائه دهند. در این گونه کلاس ها، دانش آموزان متناسب با استعداد ها و علایق خود، به یادگیری می پردازند، توجه به بارور کردن همه استعداد های بالقوه دانش آموزان در تمامی فعالیت های آموزشی و فوق برنامه به چشم می خورد. همچنین محدودیتی در ادامه روند یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموز وجود نخواهد داشت. معلمان در این کلاس های به متخصصانی توانا تبدیل می شوووند که راهنمایی دانش آموزان را در فرآیند یادگیری بر عهده دارند؛ به علاوه آنان در دستیابی دانش آموزان به منابع دانش برای انجام دادن فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی، نقش تسهیل کننده ای خواهند داشت.
کلمات کلیدی :
هوشمندسازی
ضرورت هوشمند سازی
اهداف هوشمند سازی
ویژگی هوشمند سازی