اختلالات یادگیری در دوره ابتدایی

علیرضا قنبرزاده شاهخالی1 علی روستا ولدی2 علیرضا کرمزاده3 ارسطو کرمزاده4 فرشید گنجی زاده5 سید حسین طاهری نیا6 صغری شعبانی گسکمین جان7

1) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران-
2) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران،
3) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران ،
4) کارشناسی آموزش ابتدایی، معلم رسمی آموزش و پرورش شهرستان آستارا ، ایران،
5) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران،
6) کارشناسی ارشد برق و قدرت، دبیر رسمی آموزش و پرورش شهرستان آستانه اشرفیه، ایران،
7) کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس بنت الهدی صدر، رشت، ایران،

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
در این مقاله با استفاده از منابع موجود کتابخانه اي و میدانی و بهره گیري از مطالعات، و سندکاوي و پرسشنامه به گردآوري داده هاي مورد نیاز پرداخته شده و با بکارگیري نرم افزار ،داده های گردآوري شده تجزیه و تحلیل شده است. یکی از اختلالات گفتاری رایج میان کودکان لکنت زبان است که ممکن است بر اثر ضایعات دستگاه تکلم و یا فشارهای روانی به وجود آید. لکنت زبان تکرار و توقف یا کشیده گفتن تشنج آمیز و غیرطبیعی و غیر ارادی صداها و هجاها و حروف یا کلمات است که به صورت مکث های طولانی و یا تکرار کلمات ظاهر می شود و موجب نگرانی و تشویش فرد است. عواملی نظیر بیماری های جسمانی، ناراحتی های عاطفی، نامساعد بودن شرایط خانوادگی و پایین بودن کیفیت آموزشی، یادگیری دانش آموز را مختل می کنند و موجب عقب ماندگی تحصیل می شوند. معلمان باید علائم اختلالات یادگیری را بشناسند تا در مواقع ضروری، دانش آموزان مبتلا را به مراجع ذیصلاح ارجاع دهند.
کلمات کلیدی : یادگیری آموزش اختلالات مقطع ابتدایی .