بررسی تاثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی دوره ابتدایی

علیرضا قنبرزاده شاهخالی1 عرفان عارفی فر2 مهدی عاشورپور کورکاء3 محمدرضا سبحانی اصل4 محدثه سبحانی اصل5 محمدجواد صفری6 محمدامین پورزاهد7

1) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران-
2) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران،
3) دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع) ،ایران،گیلان،
4) کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران،
5) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس بنت الهدی صدر رشت، ایران،
6) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران،
7) کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران،

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
پژوهش حاضر مطالعه ای شبه تجربی است که با هدف بررسی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان انجام شد. تلاش اغلب معلمان،به جاي افزايش انگيزه يادگيري در دانش آموزان ،اغلب صرف آرام ساختن و منضبط نگه داشتن كلاس مي شود.هر كاري كه تقريبا معلمان در كلاس انجام مي دهند،از جمله نحوه ارائه اطلاعات،نوع تمرينهاي مورد استفاده،شيوه تعامل با دانش آموزان و فرصت هايي كه به دانش آموزان براي تمرين انفرادي يا گروهي،اثر انگيزشي بر روي دانش آموزان دارد. پژوهشگران درنتيجه تحقيق دريافته اند افرادي كه به خانواده هاي نيازمند و محله هاي فقيرنشين تعلق دارند غالبا ازلحاظ يادگيري وپيشرفتهاي درسي ازخانواده هاي طبق متوسط وضع پائين تري داشته اند . كودكان ونوجوانان خانواده هاي مرفه وثروتمند برايشان دشواراست كه ازحال وروز كودكان نيازمند وفقيرآگاهي يابد .
کلمات کلیدی : پیشرفت یادگیری کلاس آموزش .