مدیریت دانش در صنعت بیمه

وحید عزیز زاده1

1) معاون فنی حقوقی صندوق تامین خسارت های بدنی.

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
در هر سازمانی، بسیاری از منابع نقش کلیدی دارند. دانش یکی از این منابع است که به طور فزاینده ای توسط برخی سازمان ها به عنوان یک دارایی مهم در ایجاد مزیت رقابتی شرکت در نظر گرفته می شود . از این رو مدیریت دانش ابزاری قدرتمند برای ثبت دانش شرکت ها است. مدیریت دانش یکی از مهمترین ابزارها در ایجاد تعالی در یک سازمان است. این ابزار به سازمان‌ها کمک می‌کند تا از عملکرد بر اساس آزمون-خطا اجتناب کنند. موانع زیادی برای پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان ها وجود دارد. برای پیاده سازی مدیریت دانش بهتر، شرکت ها باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند. نتیجه به آنها کمک می کند تا منابع محدود موجود خود را بهتر و کارآمدتر تخصیص و مدیریت کنند. مقاله حاضر با روش مروری- توصیفی و با استفاده از منابع کتابخانه ای و با هدف بررسی مدیریت دانش در صنعت بیمه به رشته تحریر در آمده است . یافته های این مقاله نشان می دهد که مدیریت دانش به طور موثر می تواند چندین مزیت رقابتی از جمله : بهبود کیفیت خدمات، کاهش هزینه و زمان، تقویت روابط بین همکاران و ایجاد سریعتر دانش را برای صنعت بیمه فراهم کند همچنین اجرای مدیریت دانش تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد سازمانی دارد و می تواند به طرق مختلف مانند تجزیه و تحلیل داده های مربوط به هزینه ها و درآمدهای مشتریان، رفتار مصرف کننده مرتبط با محصولات و خدمات، شناسایی مشتریان سودآور و بالقوه کمک کند.
کلمات کلیدی : دانش انواع دانش مدیریت دانش مدیریت دانش در صنعت بیمه