هوش مصنوعی و مدیریت دانش: تأثیرات و مزایا

رضا اسحاقی1

1) کارشناس ارشد مدیریت دولتی گرایش مناع انسانی،دانشگاه آزاد واحد بین الملل انزلی

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
فرآیند تولید، انتشار، استفاده و مدیریت اطلاعات و دانش یک سازمان به عنوان مدیریت دانش (KM) شناخته می شود. میریت دانش در طول سالها دستخوش تغییراتی شده است، اما مستندات همیشه پایه و اساس آن بوده است. با این حال، حرکت قابل توجه به کار از راه دور و ترکیبی، کاستی‌های رویه‌های فعلی را برجسته کرده است. این شکاف‌ها با هوش مصنوعی (AI) پر می‌شوند، که همچنین نحوه تبدیل KM و مدیریت دانش را تغییر می‌دهد. این مقاله مطالعاتی را از سال 2012 تا 2022 تجزیه و تحلیل می‌کند که هوش مصنوعی و KM را مورد بررسی قرار می‌دهد، با تأکید ویژه بر اینکه چگونه هوش مصنوعی ممکن است از کسب‌وکارها در تلاش‌هایشان برای مدیریت موفقیت‌آمیز دانش و اطلاعات حمایت کند. این بررسی انتقادی رویکردهای فعلی را با توجه به ادبیاتی که در حال حاضر در AI و KM در دسترس است، بررسی می‌کند. تمرکز بر مقالاتی که به کاربردهای عملی و پیشینه تحقیق می پردازند. علاوه بر این، این بررسی با ارائه یک ارزیابی انتقادی، بینشی در مورد جهت‌گیری‌ها و پیشرفت‌های بالقوه مطالعات آینده ارائه می‌کند.
کلمات کلیدی : هوش مصنوعی مدیریت دانش؛ سیستم مبتنی بر دانش؛ کسب دانش؛ فراگیری ماشین