بررسي تاثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی گری کارآفرینی استراتژیک

بررسي تاثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی گری کارآفرینی استراتژیک

سید امیرحسین همام1

1) کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، ایران

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
چکیده نقش کسب و کارهای کوچک و متوسط در بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال زایی کشور بسیار حائز اهمیت می¬باشد. ولی با گذر زمان تعداد کسب وکارهای کوچکی که از صحنه رقابت خارج می¬شوند روند صعودی دارد. حال برای آنکه این نوع کسب و کارها بتوانند در محیطی که دائما در حال تغییر و دگرکونی است پایدار باقی مانده و به رشد مناسبی دست یابند، نیازمند انجام فعالیتهای کارآفرینانه است لذا پژوهش حاضر در صدد بررسی رابطه میان رویکرد کارآفرینانه و عملکرد سازمان با نقش میانجی کارآفرینی استراتژیک در موسسات کوچک و متوسط صنعت کامپیوتر و فعالیت های وابسته آن در شهر تهران است. این پژوهش کاربردی پس از توزیع پرسشنامه میان مدیران ارشد 81 موسسه کوچک و متوسط در صنعت کامپیوتر و با بهره گیری از مدل یابی ساختاری به آزمون فرضیات پرداخته است و نتایج نشان داد که رابطه مثبت و معناداری میان رویکرد کارآفرینانه و عملکرد کارکنان ، کارآفرینی استراتژیک و عملکرد کارکنان و رویکرد کارآفرینانه و کارآفرینی استراتژیک وجود دارد.
کلمات کلیدی : وازگان کلیدی: گرایش کارآفرینانه- عملکرد سازمانی- کارآفرینی استراتژیک- مدیریت