اثربخشی مدیریت دانش در ارتقای مدیریت آموزشی

تهمینه فلاح مهنه1 سمیه رمضان پور مهنه2

1) کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه ازاد تربت حیدریه
2) کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد،

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
مدیریت در مفهوم کلی و عام، از دیدگاه‌‌‌‌‌های متفاوتی تعریف شده است. ماری پارکر فالت می‌گوید: مدیریت، هنر انجام دادن کارها به وسیله‌ دیگران است. در این معنی هر کس بتواند کارها را با استفاده از نیروی دیگران به انجام برساند، مدیر است. به عبارت دیگر، مدیر هماهنگ‌کننده و کنترل‌کننده فعالیت‌‌‌‌‌های دسته‌جمعی برای رسیدن به هدف مطلوب سازمان با حداکثر کارآیی است. در تعریف جامع‌تر، مدیریت را هماهنگی منابع انسانی و مادی در جهت تحقق هدف‌‌‌‌‌های سازمانی گفته‌اند. این پژوهش از نظر هدف نظری، از نظر ماهیت توصیفی و از نظر گردآوری داده ها به صورت کتابخانه ای و تحلیلی انجام شد . ابزار تحقیق یادداشت برداری و فیش برداری می باشد و یافته های تحقیق نشان داد مدیریت دانش شاخه ای از هوش مدیریتی است که در ارتقای مدیریت آموزش اثر معنی داری دارد . سیستم آموزش پرورش با بهره گیری از مدیریت دانش و هوش معنوی و مدیریتی می تواند در ارتقای کیفیت آموزشی قدم بزرگی برداد
کلمات کلیدی : مدیریت آموزشی مدیران برجسته هوش مدیریتی مدیریت دانش.