نقش مدارس در تأمین نیازهای اجتماعی – عاطفی دانش‌آموزان

نقش مدارس در تأمین نیازهای اجتماعی – عاطفی دانش‌آموزان

محمد نوری1

1) کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
تأمین نیازهای اساسی زندگی دانش آموزان، مهارت های مقابله ای مهارت های ارتباطی و توانمندی های روانی، اجتماعی در مهارخشم و استرس و بهبود زندگی موثر است. نیازهای عاطفی و اجتماعی عبارت است از، آن گروه از نیاز ها که فرد را قادر می سازد، تا در رابطه با سایر انسان ها، جامعه فرهنگ و محیط خود مثبت و سازنده عمل کند . بسیاری از مشکلات دانش آموزان ریشه در خانواده و سپس در مدرسه دارد. بروز مشکلات رفتاری و اختلالات عاطفی، مداخله مستقیم و فوری را ضروری می سازد. که در این شرایط مداخله عبارت است، از افزایش قدرت سازگاری افراد، بالا بردن ظرفیت های اجتماعی و فردی آنان در برنامه های اصلاحی، که هدف آن ارتقای ظرفیت روانشناختی دانش آموزان است. به این امر در سند تحول بنیادیتن توجه ویژه ای شده است.که در سند تحول بنیادین به منظور پاسخگویی به نیازهای عاطفی دانش آموزان با تاکید بر آموزه های دینی، ارزش های دینی در برنامه های درسی مدارس به ویژه در دوره ابتدایی، احیای نقش معلمان و یادگیری آداب و مهارت های زندگی اسلامی و توجه به خلاءهای موجود در برنامه درسی رسمی، طرح آموزش آداب و مهارت های زندگی اسلامی در مدارس اجرا می شود. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش مدارس در تأمین نیازهای اجتماعی - عاطفی دانش آموزان می باشد. روش گردآوری اطلاعات مبتنی بر مطالعات کتابخانه ای می باشد که از طریق ابزار فیش برداری از کتب ، مقالات و منابع مرتبط گردآوری شده اند. نوع روش تحقیق نیز توصیفی – تحلیلی می باشد.
کلمات کلیدی : اجتماعی تأمین دانش آموزان عاطفی مدرسه.