از جادوی کلمات تا تکنولوژی: چگونه NLP به تعامل با مشتریان پویایی می‌بخشد

از جادوی کلمات تا تکنولوژی: چگونه NLP به تعامل با مشتریان پویایی می‌بخشد

مهدی نوائی1 مصطفی پهلوان زاده2

1) دانشجوی رشته مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد انفورماتیک ایران -
2) استاد دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد انفورماتیک ایران -

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی، نوآوری و تکنولوژی - بلژیک(eitconf.com)
چکیده :
این مقاله به بررسی کاربردهای پردازش زبان طبیعی (NLP) در حوزه خدمات مشتری می‌پردازد. تحولات اخیر در حوزه هوش مصنوعی و فناوری NLP، بهبود قابل توجهی در تعامل با مشتریان و ارائه خدمات شخصی‌سازی شده و پاسخ‌های پیش‌بینانه در زمان کوتاه به مشتریان را ممکن ساخته است. با تحلیل و ترکیب 26 مقاله تحقیقاتی در بازه زمانی 2015 تا 2022، ما به مطالعه کاربردهای NLP در حوزه‌های اصلی خدمات مشتری، از جمله رسانه‌های اجتماعی، تجارت الکترونیک، حرفه پزشکی، مخابرات، رزرو، صنعت ساخت و ساز، بانکداری، خدمات بهره‌برداری انرژی، بازاریابی و مطالعات عمومی، پرداخته‌ایم. در این مقاله، نتایج و فواید استفاده از NLP در حوزه خدمات مشتری بررسی شده و محدودیت‌های موجود نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
کلمات کلیدی : هوش مصنوعی پردازش زبان طبیعی خدمات مشتری رسانه‌های اجتماعی تجارت الکترونیک پزشکی