پیش بینی هر یک از ابعاد صلاحیت حرفه ای معلمان بر مبنای کیفیت بخشی به آموزش مجازی از دیدگاه مدیران و معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ورامین

پیش بینی هر یک از ابعاد صلاحیت حرفه ای معلمان بر مبنای کیفیت بخشی به آموزش مجازی از دیدگاه مدیران و معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ورامین

سعید بخشی زاده1 سیده فائزه حسینی2 اکرم کرمعلی3 جواد کاظم پور4 محمدعلی جوان پور5

1) دکترای مدیریت آموزشی و مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی، تهران، ایران
2) دکترای مدیریت تکنولوژی، گرایش نوآوری، تهران، ایران
3) کارشناس ارشد علوم تربیتی، گرایش برنامه ریزی آموزشی، تهران، ایران
4) دکترای مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تهران، ایران
5) دکترای مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی، گرایش خط مشی گذاری، تهران، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش در حسابداری، مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی(meaconf.com/2nd)
چکیده :
با توجه به اهمیت الگوی آموزش مجازی در عصر اخیر، حرکت به سوی کیفیت افزایی آن، مسأله ای اساسی و حیاتی می باشد و در همین راستا مقاله حاضر با هدف پیش بینی هر یک از ابعاد صلاحیت حرفه ای معلمان بر مبنای کیفیت بخشی به آموزش مجازی از دیدگاه مدیران و معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ورامین انجام شد. تحقیق از انواع تحقیقات توصیفی همبستگی بود. جامعه این تحقیق مدیران و معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ورامین بودند که در سال تحصیلی 1402-1401 مشغول به خدمت بودند. روش نمونه گیری در این تحقیق به شیوه نمونه گیری در دسترس بود که 385 نفر بر اساس فرمول کوکران جامعه تحقیق را تشکیل دادند و پرسشنامه محقق ساخته را تکمیل نمودند. یافته ها بر اساس نرم افزار AMOS تحلیل شد و نتایج نشان داد که727/0 درصد از تغییرات کیفیت آموزش مجازی بر اساس صلاحیت علمی، صلاحیت شناختی و صلاحیت عاطفی بدست آمد. بر اساس یافته های بدست آمده ابعاد صلاحیت حرفه ای معلمان عاملی اساسی و مهم در کیفیت افزایی الگوی آموزش در حیطه مجازی می باشد.
کلمات کلیدی : آموزش مجازی صلاحیت علمی صلاحیت شناختی صلاحیت عاطفی