تاثیر هوش تجاری بر توسعه کارآفرینی دیجیتال درصنعت بیمه با میانجی گری مدیریت ارتباط مشتریان (مورد مطالعه:شركت هاي بيمه كشور)

تاثیر هوش تجاری بر توسعه کارآفرینی دیجیتال درصنعت بیمه با میانجی گری مدیریت ارتباط مشتریان (مورد مطالعه:شركت هاي بيمه كشور)

امیراحسانی1 علیرضا مقدم2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی -کسب و کارجدید دانشگاه سمنان
2) استادیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش در حسابداری، مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی(meaconf.com)
چکیده :
امروزه در بازارهای رقابتی با حجم بالايي از اطلاعات و داده ها روبرو هستيم. و سازمان ها ی خدماتی متوجه شده اند که سلایق مشتریان به شدت تغییر کرده است و توسعه فناوری بایستی برای برآورده کردن نیازها و آرزوهای آنان تغییر کند . و در آينده سازمان هايي موفق خواهند بود كه ديد روشني از آنچه كه بايد انجام دهند، داشته باشند و بتوانند از سيستم هاي موردنياز برخوردار گردند. فناوري هوش تجاري به يكي از مفاهيم مهم در مديريت سيستم هاي اطلاعاتي تبديل شده و با فرهنگ سازمانهاي پيشرو عجين شده است و در خط مقدم فناوري اطلاعات براي پشتيباني تصميم گيري مديريت قرار دارد. هدف از انجام این پژوهش بررسي اثر ميانجي مديريت ارتباط با مشتري بر ارتباط بين هوش تجاري و توسعه كارآفريني ديجيتال (مورد مطالعه:شركت هاي بيمه كشور) می باشد. تحقيق حاضر، از نظر زمان انجام تحقيق (سال 1400و1401)، ازنظر هدف، «كاربردي» و از نوع همبستگی و از نقطه نظر ماهیت، «توصیفی - پيمايشي» می باشد جامعه تحقیق این پژوهش شرکت های بیمه کشور و نمونه آماری در این تحقیق ، کارکنان و مشتریان صنعت بیمه به تعداد210 نفرانتخاب شدند. محقق بعد از گردآوري داده‌ها از نرم افزارهاي PLS Smart جهت تجزیه تحلیل آن استفاده نموده است و درپايان، نتايج به دست آمده نشانگر آنست که میان متغیر های « مديريت ارتباط با مشتري » و « هوش تجاري » و « توسعه كارآفريني ديجيتال » رابطه معنادار وجود دارد.
کلمات کلیدی : مديريت ارتباط با مشتري هوش تجاري توسعه كارآفريني ديجيتال