کنکاش و بررسی در اثربخشی رویکرد روان شناختی در تسهیل پذیری شناخت ابعاد رفتاری ذینفعان صنعت گردشگری

کنکاش و بررسی در اثربخشی رویکرد روان شناختی در تسهیل پذیری شناخت ابعاد رفتاری ذینفعان صنعت گردشگری

علی لوافان1

1) دکتری مدیریت منابع انسانی- مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت هتل پیروزی اصفهان

محل انتشار : نهمین کنگره سالانه بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری(9icsau.ir)
چکیده :
در صنعت گردشگری برای پیشرفت و توسعه، مهمان نوازی بهینه ، ایجاد رضایتمندی مشتریان ، وفاداری آنها و جذب مشتریان جدید به وسیله تبلیغات دهان به دهان توسط مشتریان وفادار و سایر روش های تبلیغات در عرصه ملی و بین المللی به روان شناختی رفتارهای ذینفعان و همه بخش های مرتبط و سپس به رفتار شناسی همه دست اندرکاران این صنعت نیاز می باشد، رفتار و روانشناختی دو واژه در علم روانشناسی است که با یکدیگر ارتباط مستقیم و دوجانبه دارند. زیرا رفتار افراد کاملا با روح و روان آنها وابستگی دارد. بنابراین برای شناخت رفتار بایستی روان انسان ها را بررسی نمود. برای دست یابی به روان شناختی نیز نیاز به جامعه شناسی می باشد. در جامعه شناسی با استفاده از رویکرد دانش روش تحقیق می توان به اطلاعاتی از قبیل جنسیت، سن، قومیت، دین و مذهب، زبان افراد، ارتباطات فردی و اجتماعی، سبک زندگی، میزان آموزش، فرهنگ اجتماعی، عقاید، باورها، ارزش ها، هنجارها، ابعاد ششگانه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مدیریتی و زیست محیطی و سپس می توان به روان شناختی فردی و اجتماعی دست یافت. بدین منظور در این پژوهش سعی شده است از یافته های کتابخانه ای ، مقالات علمی و پژوهشی، نظریات متخصصان و صاحبنظران و تجربه خود پژوهشگر استفاده کرده و در مورد اهمیت شناخت رفتارها از طریق روانشناختی بررسی به عمل آورد.
کلمات کلیدی : رویکرد روان شناختی جامعه شناسی تسهیل پذیری ابعاد رفتاری ذینفعان صنعت گردشگری