بررسی تاثیر مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری با تاکید بر اهداف , کارکردها و اقدامات

بررسی تاثیر مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری با تاکید بر اهداف , کارکردها و اقدامات

محمدشجاعی1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی,دانشگاه پیام نور واحد تهران, ایران

محل انتشار : نهمین کنگره سالانه بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری(9icsau.ir)
چکیده :
سازمانها بدون در نظر گرفتن نظامهای دقیق طراحی شده و هماهنگ نمیتوانند به حیات خود ادامه بدهند و به اهداف بلند مدت خود جامه عمل بپوشانند مدیران ارشد هر صنعت و سازمانی در صورتی که نگاه سیستماتیک نسبت به سازمان یا صنعت خود داشته باشند میتوانند در طراحی یک نظام سازمانی کارا موفق گردند یکی از مهمترین این نظامها نظام مدیریت منابع انسانی آن سازمان است که تأثیر چشم گیری بر عملکرد و بهره وری سازمان دارد مدیریت منابع انسانی در هر صنعتی حائز اهمیت بسیار است و صنعت گردشگری نیز از این مقوله مستثنی نیست و حتی میتوان گفت که منابع انسانی در این صنعت بسیار حیاتی تر از هر صنعت دیگری است چرا که صنعت گردشگری شامل فرآیندهای عاطفی زیبایی شناسی و اطلاعاتی است که در صنایع دیگر از اهمیت کمتری برخوردار هستند و این ویژگیها جزء خصائص انسانی است با توجه به این مهم مقاله حاضر درصدد تبیین تاثیر مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری با تأکید بر اهداف کارکردها و اقدامات است که به شیوۀ توصیفی- تحلیلی با استناد به مطالعات کتابخانه ای نگارش یافته است.
کلمات کلیدی : مدیریت منابع انسانی , صنعت گردشگری ,کارکردها و اقدامات.