بررسی شاخص های ITDP (حمل و نقل محور) ایستگاه مترو صادقیه

بررسی شاخص های ITDP (حمل و نقل محور) ایستگاه مترو صادقیه

مصطف سعیدی1 مرتضی صادقی2 فوزیه سرکنی3

1) دانشجو دکتری عمران گرایش حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ایران تهران
2) کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری گرایش آمایش شهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ایران تهران
3) کارشناسی ارشد زیست شناسی گرایش فیزیولوژی جانوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات ایران تهران

محل انتشار : هشتمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و پنجمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا(8icrsie.com)
چکیده :
كلانشهر تهران به عنوان بزرگترين شهر ايران و مركز اداري، سياسي، اقتصادي و فرهنگي كشور در صده گذشته با افزايش حدود بيست برابري جمعيت روبرو شده است، از اين رو دچار مشكلات ترافيكي در غالب روزهاي سال است. يكي از الزامات كاهش ازدحام ترافيك، كاهش سهم سفرهاي درون شهري با خودرو شخصي و تغيير به ساير مدهاي حملونقلي است كه اين الگو در TODبه عنوان يك راهكار مورد استفاده قرار ميگيرد. با توجه به موارد گفته شده افزايش مشكلات ناشي از ازدحام ترافيكي در شهرهاي كشور، ضرورت توسعه مبتني حمل ونقل عمومي( )TODرا بيش از پيش آشكار نموده است هدف از اين پژوهش، ارزيابي، تحليل و برنامه ريزي توسعهي انجام شده در شعاع عملكرد ايستگاه مترو منيريه با معيارهاي توسعه حمل و نقل عمومي محور است. محدوده مورد مطالعه ما، شعاع پيادهروي 1000متر براي خط شماره 3مترو شامل ايستگاه مترو صادقیه در منطقه 5تهران است
کلمات کلیدی : ITDP ايستگاه مترو شعاع بهبود عملكرد پیاده روی TOD