بررسی تأثیر ارتباطات سازمانی بر بلوغ خدمت محوری سازمانی در شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی

بررسی تأثیر ارتباطات سازمانی بر بلوغ خدمت محوری سازمانی در شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی

رضا کارزار جدی وند1 پرشنگ شریف زاده2

1) رئیس گروه تشکیلات و طبقه بندی مشاغل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی، کارشناس ارشد مدیریت صنعتی
2) کارشناس ارشد مدیریت

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت با رویکرد علوم پژوهشی نوین(https://finmgt.ir)
چکیده :
جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه کارکنان شرکت آب و فاضلاب شهری استان آذربایجان شرقی می باشد که حجم کامل آن 879 نفر است. حجم نمونه آماری براساس رابطه کوکران 206 نفر برآورد و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای(که طبقات را شهر تشکیل می دهند) انتخاب شده است. برای جمع آوری اطلاعات از نمونه آماری و به منظور پاسخگویی به سؤالات تحقیقی حاضر، از پرسشنامه های استاندارد استفاده گردیده است. برای تجزیه و تحلیل داده های آماری از روشهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده شده است. بدین ترتیب که برای طبقه بندی، تلخیص و توصیف داده های آماری از روش آماری توصیفی و در سطح استنباطی برای آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون های کلموگروف اسمیرنف و رگرسیون تک متغیره استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان داد که بین ارتباطات سازمانی اثربخش و بلوغ خدمت محوری سازمانی رابطه وجود دارد و ارتباطات سازمانی اثربخش 14 درصد از بلوغ خدمت محوری سازمانی را تبیین می نماید. بر این اساس ضریب بتای معادله ارتباطات سازمانی اثربخش 55/0 که در سطح 01/ p< معنی دار می باشد. همچنین نتایج فرضیه های فرعی حاکی از آن دارد که؛ ارتباطات سازمانی 13 درصد از بلوغ شیوه¬های برخورد با مشتری، 14 درصد از بلوغ روشهای رهبری در خدمات، 18 درصد از بلوغ روشها در سیستم خدمات و 16 درصد از بلوغ روشهای مدیریت منابع انسانی را تبیین می نماید و همگی در سطح 01/ p< معنی دار می باشد.
کلمات کلیدی : ارتباطات سازمانی- خدمت محوری سازمانی- شرکت آب و فاضلاب