بررسی شاخص های هوش ، حافظه کاری و سرعت پردازش در کودکان دارای اختلال یادگیری

بررسی شاخص های هوش ، حافظه کاری و سرعت پردازش در کودکان دارای اختلال یادگیری

اسماعیل رحیمی1 سیف اله آقاجانی2 مهیار حقدوست3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی،دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی،اردبیل،ایران
2) استاد گروه آموزشی روانشناسی،دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،دانشگاه محقق
3) دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی ، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی ، دانشگاه محقق اردبیلی ، اردبیل ، ایران آدرس پست الکترونیک :

محل انتشار : سومین همایش ملی روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان(cpcauma3.ir)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی شاخص های هوش ، حافظه کاری و سرعت پردازش در کودکان دارای اختلال یادگیری می باشد . لذا پژوهش ها و مداخلات انجام شده درباره ی این موضوع به صورت مروری از مقالات و کتاب های مختلف در این مقاله جمع آوری گردیده است تا به طور کلی با شاخص های نامبرده و مداخلات موجود درمورد کودکان دارای اختلال یادگیری آشنا شویم . در ادامه به بررسی شاخص های نامبرده ، پیشینه بازی درمانی و تکنیک های بازی درمانی شناختی - رفتاری مثل مدلسازی ، تمرین رفتاری ، احتمالات رفتاری ، خود اظهارات مقابله ای ، کتاب درمانی و اثربخشی بازی درمانی شناختی – رفتاری بر اختلال یادگیری پرداخته می شود .
کلمات کلیدی : هوش حافظه کاری سرعت پردازش کودکان دارای اختلال یادگیری