واکاوی و چالش های منابع انسانی برالگوی دانش پایداردر وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی با رویکرد تحلیل محتوا

واکاوی و چالش های منابع انسانی برالگوی دانش پایداردر وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی با رویکرد تحلیل محتوا

مسلم صفدری1 حسین کاظمی2 ملیکه بهشتی فر3

1) دانشجوی دکتری مدیریت دولتی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان ،ایران
2) استادیار،گروه مدیریت دولتی،دانشگاه ولیعصر،رفسنجان،ایران
3) دانشیار،گروه مدیریت،واحد رفسنجان،دانشگاه آزاد اسلامی،رفسنجان،ایران

محل انتشار : سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(3icmba.ir)
چکیده :
مهم ترین عامل در بهبود مدیریت در هر سازمانی و در هر کشوری، نیروی انسانی می باشد.مدیریت منابع انسانی در راستای دانش پایدار منجر به گسترش منابع به خصوص منابع مورد استفاده برای بهبود حداقل در یک و یا تعداد بیشتری از کارکردهای نظام سلامت به صورتی پایدار خواهد شد و این پژوهش با هدف واکاوی وچالش های منابع انسانی برالگوی دانش پایداردر وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی انجام شد.جامعه‌‌ی آماری پژوهش را در مرحله کیفی اساتید دانشگاهی با رشته های مرتبط به مدیریت منابع انسانی، خبرگان و متخصصین حوزه مدیریت منابع انسانی در وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی تشکیل می دهند که به روش نیمه ساختار یافته مورد مصاحبه قرار گرفتند. در این مرحله پس از جمع آوری داده¬ها از نرم افزار MAXQDA 2020 برای کدگذاری و... استفاده شد. یافته ها نشان داد که محقق در قالب 19 مولفه و 6 بعد اصلی را با استفاده از پارادیم استراوس و کوربین دسته بندی نموده است و با انجام مصاحبه ها و تحلیل داده ها، درک عمیق تری در رابطه با موضوعات مطرح شده بدست آورده است. این مقوله ها به صورت تم اصلی در مدل دسته بندی شد. نتایج حاصل از تحلیل مصاحبه های انجام شده نشان می دهد که عوامل تجربی زیادی بر الگوی دانش پایدار مبتنی بر منابع انسانی در وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی تأثیرگذارهستند، مصاحبه ها گویای این موضوع اند که کارکنان را یک عامل بسیار مهم و تأثیرگذار بر آموزش جامعه و تعیین نوع رفتارهای فرهنگی و اجتماعی در جامعه می دانند.
کلمات کلیدی : دانش پایدار وزارت بهداشت و درمان مدیریت منابع انسانی