بررسی برنامه ریزی درسی و عملکرد آن در ارتقا درسی دانش آموزان

بررسی برنامه ریزی درسی و عملکرد آن در ارتقا درسی دانش آموزان

حسین زندی1 سبا رضائیان2 امید حسنی3 رامین شفیعی4 نازنین زارع مقدم5

1) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی ، دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز ،
2) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی ، دانشگاه فرهنگیان سلمان فارسی شیراز ، نورآباد
3) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی ، دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز ،
4) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی ، دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز ، نوزآباد
5) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی ، دانشگاه فرهنگیان سلمان فارسی شیراز ، نورآباد

محل انتشار : سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(3icmba.ir)
چکیده :
برنامه ریزی درسی یکی ازمهمترین فعالیتهاست که اهمیت زیادی در سایر جنبه های زندگی دارد. بر این اساس انجام این فعالیت مهم به نحو احسن بطوری که نتایج خوب و عالی در بر داشته باشد اهمیت زیادی پیدا می کند. هیچ کاری بدون برنامه ریزی فعالیتی کامل نخواهد بود. بویژه مسائل درسی و درسی بیشتری دارند، مدت زمان در آنها مهم است. برنامه ریزی درسی در اصل همان چیزی است که مدارس سعی بر آموزش آن دارند. برنامه ریزی درسی در زمینه مشاوره رفع اشکال درسی، شامل کنترل رفتار ها و اعمال اجتماعی، مهارت های فکری و ... در چارچوب یک زمان بندی دقیق برای رسیدن به هدفی خاص است. برنامه ریزی در واقع یک دستور العمل است و زمانی که دانش آموزان به آن عمل می کنند به نظم فکری می رسند و همین موضوع بر آرامش روانی شان تاثیر می گذارد. برنامه درسی ترکیبی از شیوه های آموزشی، تجارب یادگیری و ارزیابی عملکرد دانش آموزان است که برای ارائه و ارزیابی نتایج یک هدف آموزشی خاص طراحی شده است . عملکرد تحصیلی، عبارت است از کلیه فعالیت ها و تالش هایی که یک فرد در جهت کسب علوم و دانش و گذراندن پایه ها و مقاطع تحصیلی مختلف در مراکز آموزشی از خودنشان می دهد. عملکرد تحصیلی عبارتست از درجه و میزان موفقیت فرد در امتحانات پایان ترم تحصیلی مدارس که از نمره صفر تابیست تعیین می گرددما در صورتی شاهد بهبود عملکرد تحصیلی در دانش آموزان می شویم که با شیوه صحیح برنامه ریزی درسی و تحصیلی و تاثیر آن بر اموزش و یادگیری داشته باشیم
کلمات کلیدی : برنامه ریزی ؛ برنامه ریزی درسی ؛ پیشرفت تحصیلی ؛ عملکرد تحصیلی