تأمین مالی شرکت برای منافع اجتماعی
تأمین مالی شرکت برای منافع اجتماعی
محمد مهدی زینتی1
1) کارشناسی ارشد مدیریت مالی
محل انتشار :
سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(3icmba.ir)
چکیده :
منافع اجتماعی را میتوان معیار و چهارچوبی دانست که سازمانها، نهادها و افراد بر مبنای آنها در رابطه با مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیستمحیطی و در کل تمامی جنبههای زیست انسانی واکنش نشان میدهد یا آغازگر فعالیتهایی است که درنهایت به سود جامعه است. هسته اصلی مسئولیت اجتماعی ایجاد تعادل بین اقتصاد و اکوسیستم است. درگیر شدن در فرایند مسئولیت اجتماعی شرکتی در رویه معمول تجاری، به معنای این است که یک شرکت بهروشهایی عمل میکند که باعث ترقی جامعه و محیطزیست میشود و دیگر تأثیر منفی بر آنها ندارد. سازمانهای پیشرو به عنوان سازمانهای پاسخگو، برای شفافسازی عملکردشان در برابر ذینفعان و ایفای تعهدات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی، ارزشهای خویش را ابراز میدارند و اطمینان حاصل میکنند که این تعهدات در سراسر سازمان جاری و ساری شود. به این ترتیب، مسئولیت پذیری اجتماعی برای آنان مزایای دوجانبه ای خواهد داشت؛ به طوری که هم سازمان از رویکرد اخلاقی تر و منسجم تری نفع میبرد و هم جامعه و طرفهای ذینفع، نظر و برداشت بهتری از عملکرد و نقاط قوت سازمان خواهند داشت. کارایی مالی، کارایی سرمایه گذاری، کارایی اطلاعاتی و کاهش ریسک از مهم ترین شاخص های منافع اجتماعی شرکت ها هستند که در تأمین مالی باید مورد توجه قرار گیرند.
کلمات کلیدی :
تأمین مالی
کارایی اطلاعاتی
کارایی مالی
کارایی سرمایه گذاری
ریسک