موفقیت تبلیغات سلبریتی‌محور در تجارت اجتماعی

موفقیت تبلیغات سلبریتی‌محور در تجارت اجتماعی

مهتا عزیزی1 قاسم زارعی2 محمد باشکوه3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
2) دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه‌ محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
3) دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه‌ محقق اردبیلی، اردبیل، ایران

محل انتشار : سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(3icmba.ir)
چکیده :
با توجه به توسعه روز افزون تجارت، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی ترین ابزارهای آن اهمیت بالایی پیدا کرده، طوری که در عصر فعلی و با همه‌گیر شدن وسعت شبکه‌های اجتماعی و به‌تبع تجارت اجتماعی، تصور دنیای کسب‌وکار بدون تبلیغات مدرن دشوار است، استفاده از شهرت سلبریتی‌ها در روند تبلیغات سلبریتی‌محور یکی از استراتژی‌های کاهش ریسک موفقیت تبلیغات می‌باشد؛ از این‌رو، هدف پژوهش حاضر، ارزیابی موفقیت تبلیغات با محوریت سلبریتی‌ها در تجارت اجتماعی می‌باشد؛ روش تحقیق حاضر، توصیفی_تحلیلی و روش گرداوری اطلاعات مطالعات کتابخانه‌ای و بررسی پیشینه پژوهش می باشد؛ لذا یافته‌ها بیانگر این است که یکی از استراتژی‌های مهم و کاربردی جهت موفقیت تبلیغات و ماندگاری ان در اذهان مصرف‌کنندگان، استفاده از تاییدکننده مشهور و سلبریتی‌های متناسب با محصول و برند شرکت مورد نظر می‌باشد. انتخاب سلبریتی مناسب می‌تواند با مواردی از قبیل پذیرش تبلیغ، ایجاد نگرش مثبت در اذهان مخاطبان، بهبود و ایجاد تصویر مثبتی از برند مورد تبلیغ و همچنین جلب اعتماد و افزایش میزان باورپذیری تبلیغ، مصرف‌کنندگان را ترغیب به خرید محصول/خدمت و قصد خرید آن‌ها را افزایش دهند که در نهایت این عامل منجر به افزایش سوددهی شرکت‌ها خواهد شد.
کلمات کلیدی : موفقیت تبلیغات تبلیغات سلبریتی تجارت اجتماعی