تمایز تبلیغات با حضور سلبریتی‌ها در تجارت اجتماعی

تمایز تبلیغات با حضور سلبریتی‌ها در تجارت اجتماعی

مهتا عزیزی1 قاسم زارعی2 محمد باشکوه3

1) - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
2) دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه‌ محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
3) دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه‌ محقق اردبیلی، اردبیل، ایران

محل انتشار : سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(3icmba.ir)
چکیده :
دنیای مدرن ارتباطات بازاریابی در تبلیغات رنگارنگ غرق‌ شده‌است و دشوار است که متوجه آن شوید. این یک وظیفه برای طراح یک کمپین تبلیغاتی است که خود را از دیگران متمایز کند و توجه تماشاگران را جلب نماید، امروزه استفاده از افراد مشهور برای معرفی برند تأثیر زیادی دارد و در بسیاری از کشورهای دنیا رایج شده است و تجارت اجتماعی با زدودن مرز‌های جغرافیایی بستری تجاری گسترده را برای سوداوری صاحبان کسب‌وکار فراهم اورده‌است؛ شرکت‌ها و طراحان تبلیغاتی برای تولید تبلیغ باید در انتخاب این افراد دقت کنند. از این‌رو هدف پژوهش حاضر، ارزیابی تمایز تبلیغات با محوریت سلبریتی‌ها در تجارت اجتماعی می‌باشد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی-تحلیلی و با استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای و بررسی پیشینه پژوهش سعی در برجسته کردن حضور سلبریتی‌ها جهت تمایز تبلیغات از رقبا را دارد. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد، بهره‌گیری از سلبریتی‌ها منجر به تمایز تبلیغات نسبت به رقبا و به‌تبع جلب‌توجه مصرف‌کنندگان به محصول/خدمت مورد تبلیغ و ایجاد ترجیح در مخاطبان می‌شود، از طرفی در انتخاب سلبریتی‌ها به‌ نمایندگی از کالای مورد تبلیغ باید دقت شود.
کلمات کلیدی : تمایز تبلیغات تبلیغات‌ سلبریتی تجارت اجتماعی