مطالعه تعامل خانواده و مدرسه و نقش آن در کاهش مسائل تربیتی دانش آموزان

مطالعه تعامل خانواده و مدرسه و نقش آن در کاهش مسائل تربیتی دانش آموزان

افسانه جعفرزاده اورش1 لیلا آزاد2 فاطمه سیری3 عاطفه طاهری4

1) آموزگار ابتدایی،کارشناس دبیری علوم اجتماعی،
2) آموزگار ابتدایی، کارشناس ادبیات عرب،
3) آموزگار ابتدایی،کارشناس علوم تجربی ، Hossin.s5799@ gmail.com
4) آموزگار ابتدایی،کارشناس مطالعات اجتماعی،

محل انتشار : سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(3icmba.ir)
چکیده :
زمینه و هدف: در عصر کنونی برای تربیت نسلی تازه که بتواند اهداف توسعه ای کشور را تحقق بخشد، نیاز به استفاده از تمام ظرفیت ها، فرصت ها و امکانات موجود احساس می شود. تعامل میان خانواده و مدرسه، ایجاد پیوند وهمکاری بین اولیای دانش آموزان و مربیان مدرسه، مشارکت داوطلبانه اولیای دانش آموزان در امور مدرسه، ایجاد زمینه همکاری نهادهای جامعه در پیشبرد اهداف مدرسه توسط والدین در شکل مطلوب و آرمانی آن می تواند ترکیبی موزون از قابلیت های خانه و مدرسه را گرد هم آورد و آن را صرف ارتقای کیفیت آموزشی و پرورش کودکان و نوجوانان کند. هدف این پژوهش مطالعه تعامل خانواده و مدرسه و نقش آنها در کاهش مسائل تربیتی دانش آموزان است. روش پژوهش: مطالعه حاضر از نوع مروری – کتابخانه ای است که با توجه به نظرات اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه گردآوری و نگاشته شده است. یافته ها و نتایج: نتیجه این مطالعه نشان می دهد که تعامل خانواده و مدرسه تاثیر زیادی بر مسائل تربیتی دانش آموزان دارند که با توجه به اهمیت موضوع مورد بحث باید این مهم مدنظر خانواده ها و اولیای مدرسه قرار بگیرد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نورزند تا مسائل تربیتی دانش آموزان هر روز کمتر از روز قبل شود.
کلمات کلیدی : خانواده مدرسه مسائل تربیت تعامل خانواده و مدرسه