تاثیر پذیرش تجارت الکترونیک در مدل کسب وکار بی تو بی(B2B) بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط با تعدیلگری چابکی استراتژیک در شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

تاثیر پذیرش تجارت الکترونیک در مدل کسب وکار بی تو بی(B2B) بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط با تعدیلگری چابکی استراتژیک در شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

دکتر سید محمد میرمحمدی1 وحید لطفی2

1) عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تهران غرب
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار گرایش فناوری، دانشگاه پیام نور غرب تهران

محل انتشار : سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(3icmba.ir)
چکیده :
در حال حاضر فرایندهای کسب و کار الکترونیک، در حال ارتقای بازدهی مشارکتی زنجیره تامین هستند. این فرایندها با بهبود ارتباطات الکترونیکی فرای مرزهای سنتی، و ادغام منابع و قابلیت های مختلف سازمان، منافع اقتصادی چشمگیری را نصیب شرکت ها می کنند. در تحقیق حاضر به تاثیر پذیرش تجارت الکترونیک در مدل کسب وکار بی تو بی(B2B) بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط با تعدیلگری چابکی استراتژیک در شرکت تجارت الکترونیک پارسیان پرداخته شد. تحقیق فوق از نظر هدف، کاربردي و از منظر روش، توصیفی میباشد. تعداد نمونه، 201 نفر از کلیه مدیران و کارشناسان ارشد تجارت الکترونیک پارسیان که به صورت تصادفی ساده و براساس فرمول کوکران انتخاب شد که با استفاده از آزمون کلموگروف اسمیرنوف، تحلیل عاملی و معادلات ساختاری با نرم افزار Smart Pls به بررسی تاثیر بین فرضیه ها پرداخته شد. نتایج تحقیقات نشان می دهد آماره آزمون تی تک نمونه ای بزرگتر از مقدار بحرانی t در سطح خطای 5% یعنی 96/1 بوده با اطمینان 95% تمامی فرضیه ها به اثبات رسید، بطوریکه تاثیر پذیرش تجارت الکترونیک در مدل کسب وکار بی تو بی(B2B) بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط با تعدیلگری چابکی استراتژیک در شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به اثبات رسید.
کلمات کلیدی : پذیرش تجارت الکترونیک چابکی استراتژیک تجارت الکترونیک پارسیان