تاب‌آوری دیجیتال

سید حمید حسینی1 غزل ساقی2 زهرا پورحسنخانی فریمانی3

1) دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد -
2) دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد -
3) دانشجوی کارشناسی مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد -

محل انتشار : سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(3icmba.ir)
چکیده :
تاب‌آوری دیجیتال، که به معنای داشتن تاب‌آوری در دیجیتالی شدن اجتماع و سازمان است، با هدف استفاده حداکثری از مزایای عصر دیجیتال و مصنون ماندن از مضرات آن با استفاده از آموزش تاب‌‎آوری به افراد و افزایش این خصلت در آنها. این پژوهش در پی توضیح تاب‌آوری دیجیتال با جمع‌ آوری داده از مقالات و پژوهش‌ها انجام شده و نظر خبرگان انجام شده است. در این پژوهش به توضیح تحول دیجیتال پلی برای گذر از دنیای سنتی به دنیای جدید است و به معنای ایجاد تغییرات اساسی در رویکردهای تولید و ارائه محصول یا خدمت است. مثل دیگر تحولات دیگر به دلیل تغییر در آنچه که بوده به آنچه که میخواهد شود همراه چالش‌هایی است، اولین چالش آن استرس و کاهش بهره‌وری شغلی است. برای مقابله با این موضوع باید تاب‌آوری را در کارکنان سازمان افزایش یابد. در واقع تاب‌آوری نوعی انعطاف‌پذیری افراد در مقابل مشکلات محیطی است. اما آنچه که باعث می‌شود افراد سازمان تاب‌آور شوند و باید چه سفری برای این تحول دیجیتالی سازمان برود و استراتژی‌هایی داشته باشد تا رهبری درستی در این تحول داشته باشد که در عین استفاده از فواید این تحول از مضررات آن مصنون باشد باید تاب‌آوری دیجیتال را بشناسد و آن را اجرا کند.
کلمات کلیدی : تاب‌آوری تحول دیجیتال انعطاف‌پذیری شکاف دیجیتال رهبری دیجیتال فرسودگی شغلی