بررسی چگونگی فرایند تغییر نگرش و بینش ذینفعان به سودمندی و اثربخشی صنعت گردشگری

بررسی چگونگی فرایند تغییر نگرش و بینش ذینفعان به سودمندی و اثربخشی صنعت گردشگری

علی لوافان1

1) دکتری مدیریت منابع انسانی- مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت هتل پیروزی اصفهان

محل انتشار : ششمین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی عمران، معماری، هنر و طراحی شهری(7iccacs.ir)
چکیده :
در جوامعی که دارای امکانات ، تاسیسات ، زیرساخت ها و همه شرایط برای برقراری صنعت گردشگری می باشند؛ اما جامعه باور و ایمان به پذیرش صنعت گردشگری و نگرش صحیحی از فواید، اثربخشی و سودمندی این صنعت نداشته باشد؛ هیچگاه نمی توان به پویایی، پیشرفت و توسعه آن دلخوش نمود و چندان نمی توان انتظار داشت که این صنعت بتواند تاثیری در جامعه بشری داشته باشد. پیشرفت هر پدیده ای به استقبال جامعه از آن نیازمند است و بالعکس در بعضی از جوامع پیشرفته و مترقی با وجود نداشتن امکانات، تاسیسات و ساختارهای صنعت گردشگری به حد کافی همانند آثار تاریخی و فرهنگی ، آب و هوای مطلوب و مناسب، چهارفصل بودن و سایر امکانات، با اعتقاد، باور، بینش و نگرش صحیحی که دارند با ایجاد فضاهای مصنوعی و زیرساخت های لازم می توانند صنعت گردشگری را توسعه دهند، زیرا به این صنعت درآمدزا و تاثیر گذار بر ابعاد شش گانه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، مدیریتی و زیست محیطی باور و اعتقاد دارند. در این مقاله توصیفی_ تحلیلی به بررسی فرایند تغییر نگرش و بینش در اثربخشی و سودمندی صنعت گردشگری پرداخته می شود و از منابع کتابخانه ای، مقالات علمی و پژوهشی، نظرات و تجربه های کارشناسان، متخصصان و تجربه خود پژوهشگر استفاده شده است.
کلمات کلیدی : فرایند تغییر نگرش و بینش ذینفعان سودمندی و اثربخشی صنعت گردشگری