استراتژیهای مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی: چالشها و فرصتها
استراتژیهای مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی: چالشها و فرصتها
معصومه عطائی1
1) کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه شفق تنکابن
محل انتشار :
اولین کنفرانس بین المللی نوآوری، رشد و توسعه در حوزه مدیریت، حسابداری و علوم انسانی(icimah.com)
چکیده :
در عصر اطلاعات و دانش فراوان، سازمانهای آموزشی با چالشهای عظیمی روبهرو شدهاند. تأمین، انتقال و بهرهبرداری از دانش و اطلاعات در سازمانهای آموزشی برای بهبود عملکرد و افزایش کیفیت آنها بسیار حائز اهمیت است. در این راستا، استراتژیهای مدیریت دانش به عنوان یک راهبرد مؤثر پیشنهاد میشوند. هدف اصلی این مقاله، بررسی و معرفی استراتژیهای مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی است. ابتدا به تعریف مدیریت دانش و اهمیت آن در سازمانهای آموزشی میپردازیم. سپس به بررسی استراتژیهای مختلف مدیریت دانش، از جمله جمعآوری، ذخیره، انتقال و اشتراکگذاری دانش، تمرکز خواهیم کرد. در ادامه، اثربخشی و پیامدهای مثبت استراتژیهای مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی را با بررسی مطالعات موردی مورد ارزیابی قرار میدهیم. همچنین، چالشها و فرصتهای مرتبط با مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی را تحلیل میکنیم و راهکارهایی برای مقابله با چالشها و بهرهبرداری از فرصتها ارائه خواهیم کرد. نتیجهگیری این مقاله شامل خلاصهای از مطالب ارائه شده و تأکید بر اهمیت استراتژیهای مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی خواهد بود. همچنین، نیاز به اجرای استراتژیهای مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی را مورد تأکید قرار خواهیم داد.
کلمات کلیدی :
مدیریت دانش
سازمان آموزشی
جمع آوری دانش