مدل کارآمد نقش آفرینی انجمن اولیا و مربیان در ارتقای سطح کیفی مدارس

مدل کارآمد نقش آفرینی انجمن اولیا و مربیان در ارتقای سطح کیفی مدارس

بهمن شریفی1 هدی مهرآبادی2 حمیده مجنی پور3

1) دکترای تخصصی مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، ایران،
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان
3) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر ارائه مدل پارادایمی مدل کارآمد نقش آفرینی انجمن اولیا و مربیان در ارتقای سطح کیفی مدارس بود. رویکرد پژوهش، کیفی و بر مبنای نظریه برخاسته از داده بود. مشارکت کنندگان در این مطالعه 25 نفر از خبرگان و صاحبنظران حوزه تعلیم وتربیت و اعضای انجمن های اولیا و مربیان برتر، بودند. مشارکت کنندگان به شیوه نمونه گیری هدفمند و با روش گلوله برفی تا مرز اشباع نظری انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه عمیق و نیمه ساخت یافته و از روش مقایسه مداوم اشتراوس و کوربین گردآوری شدند. برای دستیابی به روایی از چک کردن به وسیله مشارکت کنندگان و برای تعیین پایایی، از راهبرد تائید همکاران پژوهشی استفاده شد. روش تحلیل داده ها، تحلیل محتوای استقرایی با بهره گیری از کدگذاری در سه سطح باز، محوری و انتخابی بود. پس از بررسی و کدگذاری، یافته ها در قالب مدل پارادایمی تدوین شد.
کلمات کلیدی : خانواده مدرسه انجمن اولیا و مربیان