مدل پارادایمی ارتقای بهره وری در نظام تعلیم و تربیت با رویکرد هیوتاگوژیک

مدل پارادایمی ارتقای بهره وری در نظام تعلیم و تربیت با رویکرد هیوتاگوژیک

بهمن شریفی1 آناهیتا سن سبلی2 ماجده شریفی3 نادیه سن سبلی4

1) دکترای تخصصی مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، ایران،
2) کارشناس آموزش و پرورش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آق قلا، ایران.
3) دانش آموز رشته علوم تجربی، دبیرستان حضرت فاطمه س، آق قلا، ایران
4) کارشناس آموزش و پرورش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آق قلا، ایران.

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر ارائه مدل پارادایمی ارتقای بهره وری در نظام تعلیم و تربیت با رویکرد هیوتاگوژیک بود. رویکرد پژوهش، کیفی و بر مبنای نظریه برخاسته از داده بود. مشارکت کنندگان در این مطالعه 32 نفر از خبرگان و صاحبنظران حوزه تعلیم وتربیت، بودند. مشارکت کنندگان به شیوه نمونه گیری هدفمند و با روش گلوله برفی تا مرز اشباع نظری انتخاب شدند. داده ها از طریق مصاحبه عمیق و نیمه ساخت یافته و از روش مقایسه مداوم اشتراوس و کوربین گردآوری شدند. برای دستیابی به روایی از چک کردن به وسیله مشارکت کنندگان و برای تعیین پایایی، از راهبرد تائید همکاران پژوهشی استفاده شد. روش تحلیل داده ها، تحلیل محتوای استقرایی با بهره گیری از کدگذاری در سه سطح باز، محوری و انتخابی بود. پس از بررسی و کدگذاری، یافته ها در قالب مدل پارادایمی تدوین شد.
کلمات کلیدی : بهره وری مدرسه هیوتاگوژی آموزش